OFERTA:

Dieta w jednostkach chorobowych
  • układu pokarmowego (m.in. choroby wrzodowe, refluks, zaparcia, biegunki, zespół jelita drażliwego, stłuszczenie i zapalenie wątroby, kamica żółciowa)
  • układu krążenia (m.in. nadciśnienie, miażdżyca, choroba wieńcowa, hiperlipidemia)
  • układu kostno-stawowego (m.in. osteoporoza, choroba zwyrodnieniowa stawów, reumatoidalne zapalenie stawów)
  • w pozostałych chorobach metabolicznych (cukrzyca, dna moczanowa, hemochromatoza)
  • układu moczowego (kamica, niewydolność)
  • tarczycy (Hashimoto, nadczynność, niedoczynność)
  • onkologicznych

PRZYJMUJĘ WE WTORKI W GODZINACH 8-18


Serdecznie zapraszam
mgr edukacji zdrowotnej, dietetyk Magda Wojtiuk- Mendyka


Dieta redukcyjna – odchudzająca:

Przy wyborze tej diety pomagam w kontrolowany sposób zrzucić zbędne kilogramy. Redukcja masy to pierwszy etap pracy z pacjentem. Później bardzo ważna jest zmiana nawyków żywieniowych i stylu życia, aby nie powrócić do poprzedniej wagi czyli tzw. efektu jo-jo. Każda dieta jest dostosowana do trybu życia, możliwości czasowych i finansowych pacjenta. Zwracam bardzo dużą uwagę, aby każdy kto do mnie przychodzi wiedział pod koniec współpracy, jak samemu dokonywać właściwych wyborów łączenia produktów, jak rozszyfrować etykiety, jak zdrowo się odżywiać, aby zachować wypracowaną sylwetkę.


Dieta dla kobiet w ciąży i karmiących

W tym wyjątkowym czasie niezwykle istotne jest racjonalne odżywianie. Nie tylko chodzi o kilogramy, które nabieramy ale o jakość posiłków i ich wpływ na samopoczucie dziecka i nasze. Sposób w jaki odżywia się kobieta w ciąży oraz karmiąca ma ogromny wpływ na rozwój i zdrowie dziecka. Kaloryczność diety musi być dostosowana do masy ciała, wzrostu, wieku, aktywności fizycznej przyszłej mamy i zwiększana wraz z kolejnym trymestrem. Dzięki wyliczeniu dokładnej podaży kalorycznej możemy wpłynąć na zmniejszenie powikłań występujących czasami w ciąży oraz uchronimy się przed dużym przytyciem przez te miesiące. Oprócz kalorii musimy pamiętać o odpowiednim doborze składników odżywczych, mineralnych i witaminach. Chętnie pomogę Ci przyszła mamo w opracowaniu odpowiedniego jadłospisu dla Ciebie i maleństwa, abyście mieli to czego potrzebujecie pod względem żywieniowym.


Dieta dla wegetarian/wegan:

Diety roślinne potencjalnie mogą nieść bardzo wiele korzyści dla organizmu, pod warunkiem że są potraktowane z rozsądkiem. W końcu chipsy też można uznać za produkt wegetriański a do najzdrowszych nie należy... Jednak Amerykańska Akademia Żywienia i Dietetyki stwierdziła, że przejście na dobrze zbilansowaną dietę wegetariańską jest bezpieczne dla osób w każdym wieku i może przynieść korzyści zdrowotne. Jesteśmy społeczeństwem, w którym zjada się za duże ilości mięsa, szczególnie czerwonego, zapominając przy tym o produktach wysokobiałkowych pochodzenia roślinnego. Istnieje przekonanie, że nie da się zastąpić niczym porcji mięsa i wegetarianie są nadal postrzegani często jako osoby, które sobie coś 'wymyśliły'. Na szczęście jest mnóstwo dowodów na to, że będąc na diecie wegetariańskiej można dostarczyć do organizmu wszystkie potrzebne składniki.


Dieta dla osób chcących nauczyć się zdrowego odżywiania:

Zasady zdrowego odżywiania zna wiele osób, ale problem najczęściej stanowi wprowadzenie ich do swojego życia. Często czytamy, że musimy jeść co 3h, 5 posiłków dziennie o regularnych porach. Idealnie by było, ale praca, inne obowiązki często nam nie pozwalają na to. Czasami brakuje pomysłów co można stworzyć w kuchni, aby było zdrowe i wygodne do zabrania do pracy. Dlatego zachęcam do odwiedzenia mojego gabinetu i zasięgnięcia wskazówek jak i co jeść, aby było zdrowo i bezpieczenie dla organizmu. Istotną sprawą jest, aby zdrowe odżywianie zaczęło się najpierw w naszej głowie a dopiero potem na talerzu. Jeżeli jesteśmy zmotywowani do działania, mamy chęci i wierzymy w swoje możlwości na pewno uda sie szybko wypracować zdrowe nawyki żywieniowe. Z kolei jeżeli Wam brakuje motywacji postaram się zaszczepić w głowach pozytywne nastawienie i współnie małymi krokami wypracujemy korzystne zmiany żywieniowe.


PIERWSZA WIZYTA

Jak się przygotować i na czym polega?

  • podczas pierwszej wizyty przeprowadzany jest wywiad dietetyczno medyczny, analiza wyników badań krwi oraz analiza składu ciała na wadze firmy Tanita
  • przed spotkaniem postaraj siê nie spożywać posiłków przez 2 godziny oraz nie pić dużych ilości płynów. Badanie na wadze będzie wykonywane na boso, więc ubierz się wygodnie i lekko
  • jeśli wykonywałeś badania krwi w ostatnim półroczu przynieś je ze sobą (zalecam wykonać: morfologię, lipidogram, glukozę, żelazo, TSH, (jeżeli kiedykolwiek występowały u Ciebie problemy z tarczycą dodatkowo zrób rozszerzone badania: FT3, FT4, anty-TPO) , ALT, AST, witamina D, kreatynina, kwas moczowy, kortyzol). Badania będą pomocne w ustaleniu odpowiednio dobranej diety, szczególnie u osób ze schorzeniami
  • jeżeli zdążysz przygotuj dzienniczek żywieniowy z 3 dni (najlepiej rozpisz 2 dni w ciągu tygodnia i 1 dzień weekendu). Należy rozpisać godzinę, posiłek i jego wielkość – możesz posługiwać się miarami typu szklanka makaronu, łyżeczka cukru, średnie jabłko itp.
  • pierwsza wizyta trwa ok. 60 minut, więc zarezerwuj sobie ten czas, abyśmy mogli spokojnie porozmawiać i ustalić wszystkie szczegóły
  • w ciągu tygodnia od spotkania otrzymujesz dostosowaną indywidualnie dietę w zależności od stanu zdrowia, preferencji smakowych i trybu życia
  • po 4 tygodniach odbywa siê wizyta kontrolna, na której omawiamy zrealizowany jadłospis oraz wykonywana jest ponowna analiza składu ciała. Ustalamy zmiany jakie będą wprowadzone do diety na kolejny miesiąc. Przemyśl czy napotkałeś jakieś trudności w związku z wprowadzoną dietą, żebyśmy mogli wypracować dogodniejszy dla Ciebie sposób wprowadzania zdrowych nawyków żywieniowych. Wizyta trwa ok 30 minut
  • Podczas współpracy z pacjentami jestem do dyspozycji przez cały czas kuracji.

W DNIU 17 CZERWCA W OŚRODKU ZDROWIA ODBĘDĄ SIĘ BEZPŁATNE KONSULTACJE DIETETYCZNE

ZAPISY POD NUMEREM TELEFONU: 511 468 728